Senegal a Maroko 2002 - cestopis

Cestopis Senegal 2002 popisuje cestu do Senegalu a Maroka. V Senegalu pak různé výlety po městě, k Atl. oceánu a na safari. V Maroku cestu z Rabatu do Marakéše.

Senegal Informace
- WIKI

Senegal Cestopisy
- Google

- Seznam

Thajsko Home

Let do Dakaru

Začátkem prosince balíme pc a odjiždíme na letiště. S oblečením to nepřehánim, jen mikinu, i když je docela zima. Láďa vypadá, jak když jede na lyže...červená ledvinka, aby až mu ji ukradnou a on pronásledoval zloděje tak aby ji dobře viděl, silnej rolák a modrej tlustej svetr. Vypadá trochu komicky, ale jinak je skvělej. Nasedáme a míříme směr Paříž, kde dlouho čekáme na přípoj do Dakaru. Nakonec nasedáme a je to super pocit, začínám se cítit jako borec, protože letim na služebku do Senegalu. Kolem sedi spousta černochů v krásnejch hábitech a čepicích. Letadlo je pěkně velký a po startu jsou dost turbulence.Sleduju monitor, vše o letu, každou minutu si užívám, jidlo je taky super. Nad Afrikou je tma, občas je vidět pár světel, letíme na rozmezí pevniny a pobřeží. Přilítáme do Dakaru a je to bomba. Teplo jak v troubě. U gejtu nás čeká VV. Vypadá stylově africky, safari oblečení a slamák, no prostě nejak jako kdyby se právě vrátil z castingu na další díl "Lvice Elsy". Je mi sympatickej a je hodně slušnej. Na letišti nechtěji vidět ani očkování proti žlutý zimnici.

Přílet do Senegalu

Jedeme na hotel, Honza nám objednal nám něco, kde prej bydlí vždycky Loprajs když dojede do Senegalu. Vypadá to super...vilka, palmy, bazén, nádhera. Kolem poletuje spousta komáru, teda vlastně jeden a pár je jich i napokoji. Mě spíš než komáři vadí, že hotel je uplně mimo centrum Dakaru a nemůžu se tak courat po městě kdy chci. Nic neříkám, jen se před bodnutím pečlivě kryju, Ládin nejdřív nic, pak mu asi zapíná a řiká, že bysme radši něco jinýho. Honza nás nakládá do auta a jedem do centra Dakaru do Novotelu. Super. Jsme moooc spokojeni. Teda já, hned za rohem začíná slam. Jdeme jestě nachvíli ven na jedno pivo a spát.

Práce do noci

Ráno jsme dohodnuti na 9 hodin, že nás Honza vyzvedne a tak předtím jestě vyrážíme do města něco nakoupit. Hned u hotelu se na nás věší místňák a že mi dá něco zadarmo a dává mi pár blbin, prej pro stěstí. Nechci, ale když je to zadara beru, abych mu udelal radost. Trénuju francouzštinu a je to bída, jdeme okolo stánku se soškama pro turisty, okolo nějakýho trhu s jídlem, pak na náměstí a zpátky páč už je 9. U hotelu už nás čeká řidič z ambasády a jede se pracovat.Ambasáda je pěkná vilka, poblíž velkýho baobabu. Hned nám ukazujou mambu co chytli na zahradě. Pracujeme celej den až do půlnoci, s malou pauzou na oběd ... kebab ... docela dobrej. Po okně běhaji ještěrky. Velký ještěrky. Bejt tam poblíž voda tak bych řek krokodýlové.Práce je dost, chvílema jsou problemy, ale nakonec všechno zvládáme. Jedem zpět na hotel. Dáváme zas pivo a jdem spát. Dnešek teda nic moc, doufám, že se zejtra aspoň nachvíli kouknem mimo úřad a poznáme víc Senegal.

Dakar - Medina

Ráno zas jedeme na ambasádu a dodělaváme pár věcí. Potom nás řidič veze na výlet po Dakaru. Říkám mu ať mě vysadí v medině, že nejsem na takovýhle adrenalinový akce jako je ježdění autem a radši se projdu trochu slamem. Domlouváme se, že mě vyzvednou zas až pojedou zpátky. Pochoduju medinou ... supr typicky senegalská atmosfera. S obyvatelama si pořád musim třást rukou, blbej zvyk, asi to viděli v televizi a chtěli si to vyzkoušet. Všichni se na mě dívaji jak na UFO. Jeden borec, asi zfetovanej se na mě přilepí a chce si povídat nebo nevim co vlastně bylo jeho cílem. Kecám s partou místních, pohoda, fotime se. Asi jsem podlehl mediální masáži a mám předsudky, když potkávám asi 5 chlápků s Bin Ládinem na tričku tak musim říct, že se mi nelíbí. Sraz proběhl v pohodě, právě ve chvíli kdy začla nějak divně houstnout atmosféra, asi kvůli tomu, že jsem vyfotil jednu pani. Komický natom je to, že to bylo vlastně omylem a já fotil něco uplně jinýho. Nevysvětloval jsem a radši šel. Jedeme na hotel. Láďa mi vypravi co viděl on. Na další den máme dohodnutej výlet do nějakýho senegalskýho parku na safari.

Safari v Senegalu

Vyrážíme ráno s pár zoologama co jsou tu na pozorování a po pár hodinách jízdy supr baobab krajinou jsme na místě. Spousta zvířat. Projížďka rezervací v džípu. Kupuju si pohled s nádherným slonem, ale je mi pak zděleno, že v Senegalu žádní sloni nejsou. Oběd na břehu řeky ve který se líně válí krokodýli, odpoledne jedem k moři kolem neskutečně velikejch baobabů. Koupeme se v Atlantiku. Vypadá, že je velikej. Člověk má pocit, že by se mu nechtělo to přeplavávat. Přemejšlim v čem pojedu domu když mám všechno mokrý. Zastavujemse jestě u Dakaru na pláži Jof a pak doma u Honzy, musí se převlíct jde do kina, my jdeme zpět do hotelu. Cestou se na nás nalepí 3 Senegalci. Dva asi 20 letý a jedno dítě. Dítě jde vedle Ládina a najednou jeden ten velkej začne Ladinovi třást s nohavicí u kalhot...uplně dole. Koukáme na něj co to provádí, nechává toho a jdou pryč. V restauraci poblíž Ládin zjišťuje, že mu chybí karta od hotelovýho pokoje. Bohužel ji neměl v červený ledvince, takže zloděje nemůže dobře pronásledovat vzhledem k tomu, že karta měla barvu tmavou a nebude na ulici za tmy dobře vidět. Dítě bylo šikovný. Vracíme se rychle do hotelu, vše je v pořádku, nepředběhli nás. Asi nesehnali dost rychle nikoho, kdo by měl dostatečně bohatej ksicht na to, aby ho pustili dovnitř.

Nakupování - trhy

Ráno děláme poslední úpravy a dodělávky na úřadě, Ládin mi předčítá úryvek z Lonely Planet o tom jak v Dakaru mají Senegalci takovej zvyk, že někomu začnou třast s nohavicí a.... :-). A pak máme volno, já jdu procházet město a objevuju super trhy s typicky africkou atmosférou. Vypadá to jako šílenej zmatek, ale pak mi dochází, že jedinej kdo se tu neorientuje jsem já. Sedám na chodník a pozoruju ja jde senegalský život. Smlouvám a kupuju spoustu věcí. Dárky ze Senegalu pro všechny doma co si o to řekli (Tereza) i pro ty co si neřekli (všichni ostatní).

Přesun Senegal - Maroko

Loučíme se s výbornym vv a letíme do Casablanky, odkud nás převezou do Rabatu autem. V Casablance mám trochu problém najít našeho marockýho převozníka, ale nakonec se daří, je to sympaťák, ale dneska už bych ho nepoznal. To píšu proto, že si pamatuju všechny koho jsem kdy potkal a všechny bych dneska poznal, jen toho řidiče z Rabatu ne. Ještě s náma objíždí pár památek v Casablance ... mešitu Hasana a jedem do Rabatu. Úřad je mimo město a my tam i musíme bydlet. Je docela zima asi tak kolem 20 stupňů. Lidi na úřadě jsou hodný a slušný - všichni stejně jako v Senegalu, ale tady v Rabatu tak trochu sterilní. Vv právě odjízdí na dovolenou do ČR tak máme radost, protože budeme mít po práci víc času na výlet.

Práce

Děláme, na oběd nás zvou lidi z úřadu, je to výborný - palela ve španělský restauraci(díky pane Vr.) a to je asi tak vše, totálně zabitej den prací.

Marakéš

Jedeme do Marakéše na výlet vlakem ... paráda, žadná snaha lidí z ambasády nás tam odvézt autem za což jsem jim v duchu neskutečně vděčnej. Marakéš je zajímavý město, nejdřív se touláme trochu mimo město u nějaký obrovský umělý nádrže a pak se ztrácíme ve spleti uliček mediny, smlouváme o nějaký ty suvenýry. Večer je trh na náměstí Džama Al Fna nebo tak nějak se to píše, hledat to nebudu. Jsou tu aktéři co na vás hážou opice a hady a vy se s nima pak fotíte(když vás teda nepokoušou jako se stalo jedný nervní turistce). Taky tu je spousta stánků, kde vymačkávají pomeranče a dělaji džus. Večer nasedáme na vlak a jedem zpátky do Rabatu.

Výbornej beran a průzkum Rabatu

Pracujeme a odpoledne jdeme do města, do mediny, zase spousta uliček a věcí k vidění, hlavně jídlo a ořechy a koření. K obědu nám udělali na úřadě berana (díky rodino Bo.), ale nebyl to dobrej nápad tak jsem ho v noci vrátil. Slibuju si, že příště už zase jen jídlo na ulici a žádný experimenty v civilizovanejch a čistejch kuchyních.

Poslední den v Rabatu, cesta Senegal a Maroko končí

Zmokli jsme. Poslední den práce a večeře u lidí z ambasády(díky rodino Vr.). Dlouho jsem svuj slib nedodržel, ale tentokrát moc dobrý - ryba. Řidič sympaťák nás veze na letiště a letíme domu, přes Paříž. Nechápu proč všichni na tohle letiště nadávaj, mě přijde docela příjemný. To si asi ale ti na který tam nedávno spadl strop nemyslí. Přílet do ČR a je mínus sedm stupňů, mikina špinavá tak moc, že bych si jí nenavlík ani za letenku zpátky do Dakaru a tak jedu z letiště v tričku. Ter se neukázala s bundou jak slibila. Dorážím ke svýmu rozkládacímu gauči na Palmovce a dostavám sms: "Moc ti děkuju za 2 hodiny čekání na letišti. Kde jsi?". Pchééé, kde jsem není důležitý. Důležitý je, že jsem byl v Senegalu a byla to parádní cesta.